07 ožu 2014

KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA IZABRANA NA MEĐUNARODNOM NATJEČAJU FINANCIAL TIMESA MEĐU PRVIH 10 TOP DESTINACIJA ZA ULAGANJA U KATEGORIJI JUŽNOEUROPSKIH REGIJA

fDi slikaFDI Magazine (Foreign Direct Investment) kojeg je pokrenuo ugledni Financial Times svake dvije godine objavljuje pobjednike gradove/regije u okviru natječaja European Cities and Regions of the Future na koji se mogu prijaviti gradovi/regije iz cijele Europe.

Naša županija je kandidirana u 11. mjesecu prošle godine od strane PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja.

Ugledna grupa stručnjaka Financial Timesa ove je godine proglasila Koprivničko-križevačku županiju među 10 najboljih regija južne Europe s najboljim strategijama za privlačenje i poticanje stranih ulaganja, a uz našu županiju među deset najboljih u kategoriji južnoeuropskih regija proglašene su i regije: Toskana, Lombardija i Emilia–Romagna iz Italije, Pomurje iz Slovenije, Vojvodina iz Srbije, Ohrid–Struga iz Makedonije, Aragon iz Španjolske, Hercegovina iz Bosne i Hercegovine i Splitsko – dalmatinska županija iz Hrvatske.

Svrstavanje Koprivničko-križevačke županije u top 10 destinacija u kategoriji regija i to u konkurenciji 180 regija iz cijele Europe veliko je priznanje Koprivničko-križevačkoj županiji koja kroz razne projekte i aktivnosti radi na stvaranju pretpostavki za privlačenje ulaganja, što pokazuje i jasno definirani smjer cjelokupnog razvoja Koprivničko-križevačke županije, prije svega definiran Županijskom razvojnom strategijom Koprivničko-križevačke županije za razdoblje 2011-2014, te Marketinškom strategijom privlačenja ulaganja u Koprivničko-križevačku županiju 2014. – 2020. koja je izrađena u PORI uz pomoć vanjskih stručnjaka i sufinancirana iz sredstava EU fondova.

Svakako možemo naglasiti da je ovaj odabir naše županije od renomiranog Financial Timesa svakako priznanje s najviše europske razine za sva nastojanja Županije, gradova, općina, PORE i potpornih institucija u privlačenju i promociji ulaganja, te svakako poziv i garancija svim potencijalnim ulagačima za realizaciju njihovih ulaganja u našu županiju.

Niz je aktivnosti koje su tome doprinjele od izrađene marketinške strategije privlačenja ulaganja u KKŽ za razdoblje 2014.-2020. te konkretnog akcijskog plana njezine provedbe. Imajući u vidu razvojne potencijale Koprivničko-križevačke županije, određena su četiri primarna sektora koja imaju potencijal za privlačenje stranih ulaganja, a to su metalo-prerađivački, prehrambeni, farmaceutski i drvni sektor.

Svakako je potrebno podsjetiti se i uspješne provedbe dvaju programa resornog ministarstva malog i srednjeg poduzetništva Program certifikacije regija za ulaganja (Investment Certification Programme for Regions – ICPR i AICPR) čiji cilj je bilo stvaranje pretpostavki za promociju i prihvat potencijalnih ulagača i dobivanje certifikata Prijateljske regije za ulaganje. Ovdje naglašavamo partnerstvo svih institucija u županiji, naime u projektu su aktivno sudjelovale KKŽ, PORA Razvojna agencija Podravine i Prigorja kao glavni Koordinator za Koprivničko-križevačku županiju, HGK Županijska komora Koprivnica, Turistička zajednica Koprivničko-križevačke županije i Zavod za prostorno uređenje Koprivničko-križevačke županije te gradovi i općine u čijem su vlasništvu poslovne zone. U okviru prve faze programa KKŽ je zajedno s Krapinsko-zagorskom i Bjelovarsko-bilogorskom županijom ispunila sve definirane standarde na području prikupljanja informacija i pripremanja poduzetničkih zona za ulagače, te je temeljem uspješno realiziranih aktivnosti ostvarila ICPR certifikat kao Green Croatia Region, odnosno regija poželjna za ulaganja. Druga faza obuhvatila je aktivnosti koje se odnose na unapređenje i jačanje znanja i vještina usvojenih tijekom provedbe prve faze projekta, a u cilju privlačenja i zadržavanja stranih ulagača.Izrađen je i promotivni materijal „Invest in Koprivnica Križevci County” koji pruža osnovne informacije ulagačima o Županiji kao i o strateškim županijskim sektorima – Vodič za ulagače, Bazu dobavljača, SWOT analizu Županije i strateških sektora, Profil Koprivničko-križevačke županije, te popis svih poduzetničkih zona spremnih za prihvat novih ulaganja.

Isto tako na web stranici PORE Razvojne agencije već 5 godina postoji objavljena Baza zona Koprivničko-križevačke županije u dvojezičnom formatu – na hrvatskom i engleskom jeziku. KKŽ i PORA su izradili i dvojezični CD za promociju ulagačkih potencijala županije na događanjima kao što su: sajmovi, konferencije, radionice i seminari. Ove godine u okviru PODUZENIČKOG IMPULSA Ministarstva poduzetništva i obrta, PORA promovira ulagačke potencijale KKŽ na poslovnoj (B2B) internet platformi KOMPASS hrvatskom ogranku Kompass International koji je prisutan u više od 70 zemalja šriom svijeta i preveden na 26 svjetskih jezika, a izraditi će se i Katalog zona Koprivničko-križevačke županije koji će sadržavati sve relevantne informacije koje su potrebne investitorima da bi odlučili investirati u našu županiju kao što su: lokacije s raspoloživim parcelama za investiranje, cijenama zemljišta, poticajima na lokalnom i nacionalnom nivou i uvjetima života u Koprivničko-križevačkoj županiji.

Print Friendly, PDF & Email

Povezani članci