12 pro

PROMOTIVNI MATERIJALI O ZNAČAJU I ULOZI EKOLOŠKE POLJOPRIVREDE U EU

Untitled

Europska komisija objavila je promotivne materijale kojima informira proizvođače o značaju i ulozi ekološke poljoprivrede. Promotivna kampanja ima za cilj informirati potrošače o značenju i prednostima ekološke poljoprivrede te proizvodnji takve hrane. Osobito je važno informirati proizvođače o mogućnostima koje pruža ulazak u sustav ekološke proizvodnje te potaknuti na prelazak prema ekološkom uzgoju.

Proizvođačima koji su već uključeni, a također i proizvođačima koji tek ulaze u sustav ekološke proizvodnje, pruža se informacija o mogućnostima financijske potpore u okviru Zajedničke poljoprivredne politike i Zajedničke ribarstvene politike (ekološka akvakultura). Poljoprivrednicima se osigurava pravedna dobit za usklađenost s pravilima ekološke proizvodnje. Osim toga, rastuća potražnja potrošača za ekološkim proizvodima stvara uvjete za daljnji razvoj i širenje tržišta tih proizvoda, a time i za povećanje dobiti poljoprivrednika koji se bave ekološkom proizvodnjom.

Ekološka proizvodnja posebno se ističe u zelenoj javnoj nabavi (GPP) prema kriterijima EU za hranu i ugostiteljske usluge te kroz Strategiju bioraznolikosti 2020.

Prema ispitivanjima potrošača, ekološki proizvodi prepoznaju se navođenjem obvezujućeg ekoznaka EU na proizvodu. Oko 25% ispitanika upoznato je sa znakom ekološkog proizvoda, 69% ispitanika navodi da se orijentiraju prema posebno istaknutim natpisima – eko/bio ili organski proizvod.

Potrošači se informiraju o obvezi godišnje kontrole svih subjekata uključenih u sustav ekološke proizvodnje te značenju certifikata kojim se garantira da je proizvod sukladan s pravilima ekološke proizvodnje. Radi transparentnosti, obveza je svake države članice da objavi popis ekoloških proizvođača te iste poveže s potvrdnicom/certifikatom.

Ekološki proizvodi koji se uvoze iz trećih zemalja također moraju udovoljiti pravilima ekološke proizvodnje EU. Potražnja za ekološkim proizvodima u EU veća je od ponude a dio proizvoda zbog klimatskih iili geografskih uvjeta nije moguće uzgojiti (ekološka kava, banane, kakao, kokos..), stoga se uvoze iz trećih zemalja. Znak ekološkog proizvoda EU nije obvezan za uvezene proizvode, međutim najvećim dijelom proizvodi nose znak ekološkog proizvoda EU. Ispod znaka se jasno navodi zemlja podrijetla ili naznaka „ne -EU poljoprivreda”.

Promotivne materijale možete pronaći ovdje.

Print Friendly, PDF & Email

Povezani članci

Veličina teksta
Kontrast